Harjoittelu: Gerontologisen työn kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | GERAJO400 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 4.0 op |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
VANTYO-2015   |
4-S   |
4.0   |
2018-08-01   |
2018-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa arvioida, suunnitella ja toteuttaa vanhustyön kehittämisprosessin palveluorganisaatiossa sekä osaa tuoda asiantuntemuksensa esille. Opiskelija osaa tulkita ja arvioida vanhustyön palvelujen kehittämiskohteita ja käyttää laadunhallinnan menetelmiä vanhustyön kehittämisessä.
Opiskelijan työmäärä
106 tuntia
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Tutkinto-ohjelman perus- ja ammattiopinnot pääsääntöisesti ja johtamisen perusteet 9 op , harjoittelu; Gerontologisen työn johtaminen 8 op sekä vanhuspalvelujen laatu, arviointi ja kehittäminen 4op
Sisältö
Harjoittelu toteutuu opiskelijan valitsemassa vanhustyön palvelujärjestelmässä perehtymällä yksikön laatutyöhön ja palveluiden arviointiin. Opiskelija toteuttaa työyhteisössä henkilökunnan kanssa laatuun liittyvän kehittämistehtävän.
Opiskelumateriaali
Vanhuspalvelujen laatu, arviointi ja kehittäminen -opintojakson materiaali sekä muu opiskelijan valitsema kirjallisuus aihealueelta.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
harjoittelun suorittaminen
Arviointikriteerit
Hyväksytty:
Opiskelija hallitsee hyvin keskeisimmät vanhustyön laatuun ja arviointiin sekä kehittämiseen liittyvät menetelmät. Näkee ja tuo esille kehittämishaasteita omassa toiminnassa ja harjoitteluorganisaatiossa. On selkeä ja johdonmukainen toiminnoissaan. Osaa arvioida omaa kasvuaan vanhustyön kehittäjänä. Opiskelija noudattaa kehittämistehtävässään kirjallisen työn ohjeita.
Hylätty:
Opiskelijalla on kapea-alainen näkemys vanhustyön laatuun, arviointiin ja kehittämiseen liittyvistä menetelmistä. Osaa tuoda teoriatietojaan esille keskusteluissa, mutta käytäntöön soveltamisessa on suuria puutteita. Vuorovaikutus henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa on varauksellista. Oma pohdinta on vähäistä.
Arviointimenetelmät
itsearviointi, ohjaajan antama palaute ja opettajan antama arviointi kehittämistehtävästä
Harjoittelu
opintojakso koostuu harjoittelusta
Takaisin