Ryhmätyö- ja presentaatiotaidot
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KMPRP |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 2.0 op |
Vastuuopettaja: | Leikkari, Esa |
---|
Opettajatiimi: | Ikola, Johanna |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
KUMU-2014   |
1-S   |
2.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
KUMU-2015   |
1-S   |
2.0   |
2015-08-01   |
2015-12-31   |
Osaamistavoitteet
-Opiskelija tutustuu joihinkin toiminnallisiin ryhmätyömenetelmiin
- Opiskelija ymmärtää mitä on aito, osallistava ryhmätyöskentely ja tunnistaa roolinsa ryhmän jäsenenä ja vetäjänä.
-Opiskelija tunnistaa ryhmän toiminnan vaiheet ja osaa toimia tarkoituksenmukaisesti erilaisissa ryhmissä.
-Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa erilaisia suullisia presentaatioita ja esityksiä sekä ymmärtää niiden merkityksen työelämässä.
Opiskelijan työmäärä
Opiskelijan kokonaistyömäärä n. 78 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
- Ryhmätoiminnan perusteet, ryhmäroolit, valtasuhteet ryhmässä, ryhmän elämänkaari, toiminnalliset ryhmätyömenetelmät
- Kurssiin sisältyy vuorokauden mittainen ryhmäytymisleiri, jossa on pieni osallistumismaksu.
- Esiintymistilanne vuorovaikutustilanteena, esiintymistaidon osatekijät
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Ryhmätyöskentely, harjoitukset
Arviointikriteerit
- 5 Opiskelija tunnistaa oman toimintansa vaikutukset ryhmään ja pystyy omalla toiminnallaan vaikuttamaan positiivisesti ryhmän toimintaan. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa tarkoituksenmukaisen suullisen presentaation. Hän ymmärtää ryhmätyötaitojen ja esiintymistaitojen merkityksen työelämässä (ja tuottajan työssä).
3 Opiskelija tunnistaa oman toimintansa vaikutukset ryhmään. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa tarkoituksenmukaisen suullisen presentaation. Hän ymmärtää ryhmätyötaitojen ja esiintymistaitojen merkityksen työelämässä (ja tuottajan työssä).
1 Opiskelija tunnistaa ryhmäilmiöitä sekä osaa toteuttaa suullisen presentaation.
Arviointimenetelmät
- opettajan arviointi
- itsearviointi
Takaisin