Sosiaalinen media ja yrittäjyys
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KA01DVVO14 |
Tyyppi: | Vapaasti valittava |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Kannasto, Elisa |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
MAELINK-2016   |
3-S   |
3.0   |
2018-08-01   |
2018-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median eri kanavat ja niiden mahdollisuudet organisaatioiden käytössä. Opiskelija osaa lukea ja tuottaa sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa organisaation viestintäkanavana. Opiskelija osaa hakea tietoa sosiaalisesta mediasta ja tehdä valintoja viestintäkanavien välillä. Opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä 80 h, josta
verkkotyöskentely 50 h
kirjallisuuteen ja materiaaliin perehtyminen 28 h
lähiopetus 2 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen ja yhdistyksen näkökulmasta
Sosiaalinen median työkalut ( esim. Facebook, Twitter, Blogit, Instagram)
Facebook markkinointi
Sosiaalinen media sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sisällön tuotannon näkökulmasta
Sosiaalisen median mahdollisuudet ja haasteet
Opiskelumateriaali
Opettajan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Verkkotyöskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä ( 5) Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä ja osaa suunnitella sen käyttöä osana organisaation toimintaa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia sosiaalisen median kanavia ja tehdä valintoja niiden välillä. Opiskelija tuottaa soveltuvaa sisältöä suunnitelmallisesti ja perustellusti. Opiskelija osoittaa strategista ajattelua sosiaalisen median käytössä.
Hyvä (4-3) Opiskelija on suorttanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa digitaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä ja osaa hyvin suunnitella sen käyttöä osana organisaation toimintaa. Opiskelija osaa arvoida erilaisia sosiaalisen median kanavia ja tehdä perusteltuja valintoja niiden välillä. Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen median käyttöä.
Tyydyttävä (2-1) Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä. Opiskelija tuntee sosiaalisen median eri kanavat ja niiden erot.
Arviointimenetelmät
Arvoidaan asteikolla 1-5 verkkotyöskentelyyn osallistumisen ja tehtävien perusteella
Harjoittelu
Ei harjoittelua
Takaisin