Sosiaalinen media ja yrittäjyys

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KA01DVVO14
Tyyppi: Vapaasti valittava
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Kannasto, Elisa
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
MAELINK-2016   3-S   3.0   2018-08-01   2018-12-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tunnistaa sosiaalisen median eri kanavat ja niiden mahdollisuudet organisaatioiden käytössä. Opiskelija osaa lukea ja tuottaa sosiaaliseen mediaan soveltuvaa tekstiä ja hyödyntää sosiaalista mediaa organisaation viestintäkanavana. Opiskelija osaa hakea tietoa sosiaalisesta mediasta ja tehdä valintoja viestintäkanavien välillä. Opiskelija osaa laatia sosiaalisen median strategian.

Opiskelijan työmäärä

Työmäärä 80 h, josta
verkkotyöskentely 50 h
kirjallisuuteen ja materiaaliin perehtyminen 28 h
lähiopetus 2 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Sisältö

Sosiaalisen median hyödyntäminen yrityksen ja yhdistyksen näkökulmasta
Sosiaalinen median työkalut ( esim. Facebook, Twitter, Blogit, Instagram)
Facebook markkinointi
Sosiaalinen media sisäisessä ja ulkoisessa viestinnässä sisällön tuotannon näkökulmasta
Sosiaalisen median mahdollisuudet ja haasteet

Opiskelumateriaali

Opettajan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Verkkotyöskentely

Arviointikriteerit

Kiitettävä ( 5) Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä ja osaa suunnitella sen käyttöä osana organisaation toimintaa. Opiskelija osaa arvioida erilaisia sosiaalisen median kanavia ja tehdä valintoja niiden välillä. Opiskelija tuottaa soveltuvaa sisältöä suunnitelmallisesti ja perustellusti. Opiskelija osoittaa strategista ajattelua sosiaalisen median käytössä.
Hyvä (4-3) Opiskelija on suorttanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa digitaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä ja osaa hyvin suunnitella sen käyttöä osana organisaation toimintaa. Opiskelija osaa arvoida erilaisia sosiaalisen median kanavia ja tehdä perusteltuja valintoja niiden välillä. Opiskelija osaa suunnitella sosiaalisen median käyttöä.
Tyydyttävä (2-1) Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija tunnistaa sosiaalisen median mahdollisuudet organisaatioiden käytössä. Opiskelija tuntee sosiaalisen median eri kanavat ja niiden erot.

Arviointimenetelmät

Arvoidaan asteikolla 1-5 verkkotyöskentelyyn osallistumisen ja tehtävien perusteella

Harjoittelu

Ei harjoittelua

Takaisin