Asiakaslähtöisen liiketoiminta
Rakennetyyppi: | Opintokokonaisuus |
Koodi: | KD22ASLI |
Taso: | Ylempi AMK |
Laajuus: | 15.0 op |
Vastuuopettaja: | Aho, Anne-Maria |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Moduulin tavoitteena on syventyä markkinoinnin johtamiseen. Asiakassuhteen johtamisen opintokokonaisuudessa perehdytään suhdemarkkinoinnin erityispiirteisiin erityisesti palvelujen markkinoinnin, b-to-b markkinoinnin ja kestokulutushyödykkeiden markkinoinnin näkökulmasta. Opiskelija osaa ottaa huomioon tuotteen / palvelun luonteenpiirteet markkinoidessaan em. tuotetta / palvelua sen elinkaaren eri vaiheissa erilaisille asiakkaille. Opiskelija ymmärtää suhdemarkkinoinnin roolin tuotteen / palvelun elinkaaren eri vaiheissa asiakassuhteen ylläpitäjänä ja kehittäjänä. CRM järjestelmät ovat keskeinen osa asiakassuhteen johtamisen ongelmakenttää. Kansainvälisen markkinoinnin opintokokonaisuudessa perehdytään kulttuurien vaikutukseen kansainvälisen markkinoinnin toimintaympäristössä. Erityisenä teemana kurssissa on markkinoinnin kilpailukeinojen sopeuttaminen kuhunkin yrityksen valitsemaan toimintaympäristöön. Myös kansainvälistymisen strategiat ovat eräs kurssin teema.
Sisältö
- Kansainvälinen markkinointi
- Ostokäyttäytyminen
- Asiakkuuksien johtaminen
Takaisin