Principles of social pedagogy
Structure Type: | Course |
Code: | KF21VVO05 |
Type: | Free choise |
---|
Level: | Master |
Credits: | 5.0 points |
Responsible Teacher: | Toikko, Timo |
---|
Language of Instruction: | Finnish |
Learning Outcomes
Students will learn to question and discuss social pedagogical practice.
Studens will learn to critically evaluate social pedagogical settings.
Student's Workload
130 hr
Prerequisites / Recommended Optional Courses
No previous studies are required.
Contents
The course implementation and contents will be discussed with the lecturer.
Recommended or Required Reading
Ryynänen, Sanna (2011) Nuoria reunoilla :sosiaalipedagoginen tutkimus rikollisuuden ja väkivallan keskellä elävien nuorten kasvun tukemisesta brasilialaisissa kansalaisjärjestöissä.
Tampere : Tampere University Press, 2011.
http://urn.fi/urn:isbn:978-951-44-8482-7
Kurki, Leena: Kurki-Suutarinen, Matleena & Taruvuori, Karoliina (2011) Muurien sisällä: sosiokulttuurinen innostaminen vankilassa. Tampere : Tampere University Press.
Elina Nivala ja Mikko Saastamoinen (toim.) (2007)
Nuorisokasvatuksen teoria: perusteita ja puheenvuoroja.
Helsinki : Nuorisotutkimusverkosto.
Hoikkala, Tommi & Sell, Anna (2007) Nuorisotyötä on tehtävä : menetelmien perustat, rajat ja mahdollisuudet. Helsinki: Nuorisotutkimusseura.
Mode of Delivery / Planned Learning Activities and Teaching Methods
Distance learning.
Assessment Criteria
Grading: pass/fail (grade 3):
Students will be able to describe and compare social pedagogical practices.
Assessment Methods
Grading is based on a student's assignments.
Back