Sissimarkkinoinnin käytännön projekti
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KE16D096110 |
Tyyppi: | Vapaasti valittava |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Turunen, Tero |
---|
Opettajatiimi: | Viljamaa, Anmari |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata vaihtoehtoisiin keinoihin perustuvia markkinointitoimia ja ideoida niitä. Opiskelija osaa arvioida erilaisten vaihtoehtoisten markkinointikeinojen soveltuvuutta markkinoinnillisessa tilanteessa. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sissimarkkinointitoimenpiteitä ja analysoida niiden tuloksia. Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa sissimarkkinoijana.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 80 h, josta
- työjärjestyksessä olevaa opiskelua 8 h
- materiaaleihin perehtymistä 30 h
- itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä 42 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
1. vuoden amk-opinnoista suoritettu vähintään 45 op
Sisältö
Opintojaksolla suunnitellaan ja toteutetaan sissimarkkinoinnin periaatteille rakentuvaa oppilaitosmarkkinointia
Opiskelumateriaali
Luennoitsijan ilmoittamat materiaalit. Oheislukemistona suositeltavaa: Parantainen, J. 2008. Sissimarkkinointi. Talentum.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ryhmätyöskentely, projektien suunnittelu ja toteutus.
Arviointikriteerit
1:
Opiskelija osaa kuvata joitain vaihtoehtoisiin keinoihin perustuvia markkinointitoimia. Opiskelija osaa ohjatusti arvioida vaihtoehtoisten markkinointikeinojen soveltuvuutta annettuun tilanteeseen. Opiskelija osaa osallistua sissimarkkinoinnin toimenpiteiden suunnitteluun ja toteutukseen sekä niiden tulosten analysointiin. Opiskelija osaa arvioida omaa toimintaansa sissimarkkinoijana.
3: Opiskelija osaa kuvata vaihtoehtoisiin keinoihin perustuvia markkinointitoimia käyttäen osuvia esimerkkejä ja ideoida uusia toimenpiteitä. Opiskelija osaa perustellen arvioida vaihtoehtoisten markkinointikeinojen soveltuvuutta annettuun tilanteeseen verraten sitä muihin vastaaviin tilanteisiin. Opiskelija osaa aktiivisesti suunnitella ja toteuttaa sissimarkkinointitoimenpiteitä. Opiskelija tunnistaa tarpeen analysoida toimenpiteiden tuloksia, varautuu siihen, ja osaa analysoida tuloksia kriittisesti ja johdonmukaisesti. Opiskelija osaa arvioida rakentavasti omaa toimintaansa sissimarkkinoijana ja tunnistaa vahvuutensa ja heikkoutensa.
5: Opiskelija osaa kuvata vaihtoehtoisiin keinoihin perustuvia markkinointitoimia käyttäen osuvia esimerkkejä ja ideoida luovasti ja harkintaa käyttäen uusia sissimarkkinoinnin keinoja. Opiskelija osaa luovasti ja hyvää kontekstinhallintaa osoittaen suunnitella ja toteuttaa sissimarkkinointitoimenpiteitä siten, että muitakin innostetaan. Opiskelija osoittaa tunnistavansa tarpeen analysoida toimenpiteiden tuloksia ja osaa suunnittelussaan varautua tulosten mittaamiseen. Opiskelija osoittaa osaavansa perustellen arvioida vaihtoehtoisten markkinointikeinojen soveltuvuutta sekä annetussa että muissa markkinoinnillisessa tilanteessa, ja osoittaa hyvää kokonaisharkintaa arvioinnissaan. Opiskelijan toiminta on omiaan luomaan hyvän oppimiskokemuksen koko sissitiimlle. Opiskelija arvioi omaa toimintaansa sissimarkkinoijana rakentavasti ja kehittymistarpeita ja -mahdollisuuksia eritellen.
Arviointimenetelmät
Aktiivinen osallistuminen, portfolioraportti.
Takaisin