Tietokonegrafiikka
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KL04BT51081 |
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Mäkelä, Petteri |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
TITE-2013   |
2-S   |
3.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
TITE-2014   |
2-S   |
3.0   |
2015-08-01   |
2015-12-31   |
TITE-2015   |
2-S   |
3.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tehdä vuorovaikutteisia ohjelmia, jotka hyödyntävät 2D- ja 3D-tietokonegrafiikkaa
Opiskelijan työmäärä
Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Olio-ohjelmointi, vektorit ja matriisit
Sisältö
OpenGL tai XNA, mallintamisperiaatteet, kuvien projisointi, valaistusmallit ja värit sekä graafiset vuorovaikutustekniikat, CAVE
Opiskelumateriaali
- Luentomonisteet
- XNA Game Studio: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc178930
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustyö
Arviointikriteerit
- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa hyödyntää 3D-tietokonegrafiikkaa vaativissa harjoitustyössä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee tietokonegrafiikan keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat
Arviointimenetelmät
Tentti ja harjoitustyö
Takaisin