Muotoilujohtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KH14BALS30 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 4.0 op |
Vastuuopettaja: | Savola, Esa |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
- tunnistaa muotoilujohtamisen eri osa-alueet (tuote, palvelut, yrityskuva, brändi)
- tulkita miten muotoilujohtamisen eri osa-alueet vaikuttavat toisiinsa ja mikä on niiden yhteys liiketoimintaan kokonaisuutena.
- olla mukana luomassa design management –strategiaa
- nähdä muotoilutyönsä aktiivisena osana hallittua yrityskuvaa ja toimia sen mukaisesti.
Opiskelijan työmäärä
- luennot ja ohjatut harjoitukset 56 h, itsenäinen opiskelu 48 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
- muotoilujohtaminen yrityksessä (tuotteet, palvelut, brändi)
Opiskelumateriaali
Marc Gobé: Emotional branding. The new paradigm for connecting brands to people, 2007
Jaskari Pasi: Design management - yrityskuvan johtaminen
Kymenlaakson ammattikorkeakoulun julkaisuja. Sarja A. Oppimateriaali. Nro 6, 2004
Pohjola Juha: Ilme.Visuaalisen identiteetin johtaminen. 2003
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
luennot, ryhmätyöt, harjoitukset, tentti, itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
Arviointikriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät
Arviointi koostuu seuraavista osioista: osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät, itsenäinen tehtävä, tentti.
tentti 50%+ harjoitustehtävät 50%
Takaisin