Muotoilujohtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KH14BALS30
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 4.0 op
Vastuuopettaja: Savola, Esa
Opetuskieli: Suomi

Osaamistavoitteet

- tunnistaa muotoilujohtamisen eri osa-alueet (tuote, palvelut, yrityskuva, brändi)
- tulkita miten muotoilujohtamisen eri osa-alueet vaikuttavat toisiinsa ja mikä on niiden yhteys liiketoimintaan kokonaisuutena.
- olla mukana luomassa design management –strategiaa
- nähdä muotoilutyönsä aktiivisena osana hallittua yrityskuvaa ja toimia sen mukaisesti.

Opiskelijan työmäärä

- luennot ja ohjatut harjoitukset 56 h, itsenäinen opiskelu 48 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita.

Sisältö

- muotoilujohtaminen yrityksessä (tuotteet, palvelut, brändi)

Opiskelumateriaali

Marc Gobé: Emotional branding. The new paradigm for connecting brands to people, 2007
Jaskari Pasi: Design management - yrityskuvan johtaminen
Kymenlaakson ammattikorkeakoulun julkaisuja. Sarja A. Oppimateriaali. Nro 6, 2004
Pohjola Juha: Ilme.Visuaalisen identiteetin johtaminen. 2003

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

luennot, ryhmätyöt, harjoitukset, tentti, itsenäinen opiskelu

Arviointikriteerit

Arviointikriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa.

Arviointimenetelmät

Arviointi koostuu seuraavista osioista: osallistuminen luennoille, harjoitustehtävät, itsenäinen tehtävä, tentti.
tentti 50%+ harjoitustehtävät 50%

Takaisin