Konseptin kehittäminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KMST1MV02
Taso: AMK
Laajuus: 5.0 op
Vastuuopettaja: Leikkari, Esa
Opettajatiimi: Saarela, Jukka
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
KUMU-2014   1-K   5.0   2015-01-02   2015-07-31  
KUMU-2014   1-K   5.0   2015-01-02   2015-07-31  
KUMU-2015   1-K   5.0   2016-01-01   2016-07-31  
KUMU-2015   1-K   5.0   2016-01-01   2016-07-31  
KUMU-2016   1-K   5.0   2017-01-01   2017-07-31  
KUMU-2016   1-K   5.0   2017-01-01   2017-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
• tulkita audiovisuaalisia tuotteita tarinankerronnan näkökulmasta
• antaa palautetta tuotetuista ideoista
• tuottaa synopsiksen
• käyttää käsikirjoitusformaattia
• tunnistaa klassisen tarinankerronnan perusrakenteen
• laajentaa synopsiksen kohtausluetteloksi

Opiskelijan työmäärä

- Opiskelijan työmäärä n. 135 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Edeltäviä opintoja ei tarvita

Sisältö

Kurssilla käydään läpi seuraavat sisällöt:
• Tarinankerronnan lainalaisuudet
• Ideoinnin lähtökohdat
• Käsikirjoituksen formaatti
• Synopsiksen tuottaminen
• Kohtausluettelon tuottaminen

Opiskelumateriaali

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

- itsenäinen työskentely, harjoitukset, luennot

Arviointikriteerit

5 Opiskelija hallitsee osaamistavoitteiden mukaiset tiedot, taidot ja asenteet erinomaisesti. Opiskelija pystyy tuottamaan itsenäisesti idean kehittelyn kautta synopsiksen ja pystyy laajentamaan sen kohtausluetteloksi.
3 Opiskelija hallitsee osaamistavoitteiden mukaiset tiedot, taidot ja asenteet hyvin. Opiskelija pystyy tuottamaan idean kehittelyn kautta synopsiksen mutta ei pysty tuottamaan kohtausluetteloa.
1 Opiskelija hallitsee tyydyttävästi osaamistavoitteiden mukaiset tiedot, taidot ja asenteet. Opiskelija pystyy tuottamaan ohjattuna idean kehittelyn kautta synopsiksen.

Arviointimenetelmät

- opettajan arviointi, kirjallisen tuotoksen arviointi

Takaisin