Konseptin kehittäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KMST1MV02 |
Taso: | AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Leikkari, Esa |
---|
Opettajatiimi: | Saarela, Jukka |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
KUMU-2014   |
1-K   |
5.0   |
2015-01-02   |
2015-07-31   |
KUMU-2014   |
1-K   |
5.0   |
2015-01-02   |
2015-07-31   |
KUMU-2015   |
1-K   |
5.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KUMU-2015   |
1-K   |
5.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KUMU-2016   |
1-K   |
5.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
KUMU-2016   |
1-K   |
5.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
• tulkita audiovisuaalisia tuotteita tarinankerronnan näkökulmasta
• antaa palautetta tuotetuista ideoista
• tuottaa synopsiksen
• käyttää käsikirjoitusformaattia
• tunnistaa klassisen tarinankerronnan perusrakenteen
• laajentaa synopsiksen kohtausluetteloksi
Opiskelijan työmäärä
- Opiskelijan työmäärä n. 135 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Sisältö
Kurssilla käydään läpi seuraavat sisällöt:
• Tarinankerronnan lainalaisuudet
• Ideoinnin lähtökohdat
• Käsikirjoituksen formaatti
• Synopsiksen tuottaminen
• Kohtausluettelon tuottaminen
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- itsenäinen työskentely, harjoitukset, luennot
Arviointikriteerit
5 Opiskelija hallitsee osaamistavoitteiden mukaiset tiedot, taidot ja asenteet erinomaisesti. Opiskelija pystyy tuottamaan itsenäisesti idean kehittelyn kautta synopsiksen ja pystyy laajentamaan sen kohtausluetteloksi.
3 Opiskelija hallitsee osaamistavoitteiden mukaiset tiedot, taidot ja asenteet hyvin. Opiskelija pystyy tuottamaan idean kehittelyn kautta synopsiksen mutta ei pysty tuottamaan kohtausluetteloa.
1 Opiskelija hallitsee tyydyttävästi osaamistavoitteiden mukaiset tiedot, taidot ja asenteet. Opiskelija pystyy tuottamaan ohjattuna idean kehittelyn kautta synopsiksen.
Arviointimenetelmät
- opettajan arviointi, kirjallisen tuotoksen arviointi
Takaisin