Ruotsi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | RAK1A1 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Ala-Sankila, Riikka |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
RAK-2015RASU   |
1-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
RAK-2015TUTE   |
1-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
RAKME-2015   |
1-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
RAKME-2016JKL   |
1-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
RAK-2016RASU   |
2-S   |
3.0   |
2017-08-01   |
2017-12-31   |
RAK-2016TUTE   |
2-S   |
3.0   |
2017-08-01   |
2017-12-31   |
RAKME-2016   |
2-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
RAKME-2017JKL   |
2-K   |
3.0   |
2019-01-01   |
2019-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opintojakson päättyessä opiskelija pystyy toimimaan oman alansa työympäristössä ruotsin kielellä.
Hän pystyy vuorovaikutteiseen viestintään suullisesti ja kirjallisesti. Hän kykenee hyödyntämään ja hankkimaan omaan alaansa liittyvää tietoa.
Hän saavuttaa sellaisen ruotsin kielen taidon, joka julkisyhteisöjen henkilöstöltä vaadittavasta kielitaidosta annetun lain (424/2003) mukaan vaaditaan korkeakoulututkintoa edellyttävään virkaan kaksikielisellä virka-alueella.
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
- Koulutus, työnhaku ja työ
- Työympäristö ja yhteiskunta
- Viestintä
- Oman alan keskeistä terminologiaa
Opiskelumateriaali
Husu, Wallinheimo: Flexteknik. Svenska för högskolor. Otava, 2009.
Muu materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luentoja, kuullunymmärtämis- sekä puheharjoituksia ja kirjallista tuottamista pari- ja pienryhmä-työskentelynä sekä itsenäisesti.
Arviointikriteerit
1 Opiskelija osaa opintojakson perusasiat.
3 Opiskelija osaa opintojakson asiat hyvin.
5 Opiskelija osaa opintojakson asiat erinomaisesti ja osaa soveltaa niitä käytäntöön.
Arviointimenetelmät
Arviointi koostuu seuraavista osioista: aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen, suullinen ja kirjal-linen tentti. Arviointi asteikolla 0-5.
Takaisin