Espanja 4 / Spanish 4
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07CYES120 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Simon, Heli |
---|
Opettajatiimi: | Kempas, Ilpo |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
INBUS2-2015   |
2-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
INBUS2-2016   |
2-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää autenttista, erityisesti liiketalouden alaan liittyvää espanjankielistä asiatekstiä sekä osaa loputkin toimivan kielitaidon kannalta keskeisistä verbimuodoista. Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa subjunktiivin, konditionaalin ja futuurin käytön, kykenee lukemaan asiatekstiä apuvälinein, on perehtynyt liiketalouden alan keskeisimpään sanastoon.
Opiskelijan työmäärä
luennot ja ohjatut harjoitukset 36 t
itsenäinen työskentely 45 t
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Espanja 3
Sisältö
- verbioppijakso
- espanjankielinen asiateksti
Opiskelumateriaali
Kuokkanen-Kekki, M. & Palmujoki, K., 2002: Español uno
+ opettajan antama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
luennot ja ohjatut harjoitukset 36 t
itsenäinen työskentely 45 t
Arviointikriteerit
5: Opiskelija viestii aktiivisesti, itsenäisesti ja ymmärrettävästi arkipäivän puhetilanteissa. Ääntäminen on kohdekielenomaista. Opiskelija ymmärtää normaalitempoista puhuttua kieltä ja helpohkon kirjoitetun tekstin sisällön. Opiskelija osaa kirjoittaa ymmärrettäviä tekstejä, joissa saattaa olla vähäisiä virheitä.
3: Opiskelija selviää itsenäisesti arkipäivän puhetilanteista, virheet eivät häiritse ymmärtämistä. Ääntäminen on pääosin ymmärrettävää. Opiskelija ymmärtää pääkohdat hitaasta ja selkeästi puhutusta kielestä sekä helpohkosta tekstistä. Opiskelija osaa kirjoittaa pääosin ymmärrettäviä tekstejä, vaikka tekeekin jonkin verran virheitä.
1: Opiskelija selviää avustetusti joistain arkipäivän puhetilanteista. Ääntämisessä on puutteita. Opiskelija ymmärtää vähän tai jonkin verran hidasta ja selkeää puhuttua kieltä ja kirjoitetusta tekstistä tunnistaa tekstin teeman ja yksittäisiä ilmaisuja. Opiskelija osaa kirjoittaa ja lukea yksinkertaista tekstiä, mutta virheet haittaavat ymmärrettävyyttä.
Arviointimenetelmät
kaksi kirjallista tenttiä (verbit + tekstit)
aktiivinen osallistuminen ohjattuun työskentelyyn ja muu näyttö
Takaisin