Asiakaskäyttäytyminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: LTVAMA202
Tyyppi: Valinnainen
Taso: AMK
Laajuus: 4.0 op
Vastuuopettaja: Viljamaa, Anmari
Opettajatiimi: Anttila, Terhi ; Mutka-Vierula, Kristiina ; Joensuu-Salo, Sanna
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
LITAKO-2015   2-K   4.0   2017-01-01   2017-07-31  
LITAKO-2016   2-K   4.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.

Opiskelijan työmäärä

TYömäärä yhteensä: 106 h
-Luennot ja ryhmätöiden esitykset 26 h
-Ryhmätyöskentely 35 h
-Itsenäinen työskentely 45 h

Sisältö

-Tarpeet, motiivit, sidonnaisuus, asenteet ja arvot
-Ostoprosessi ja ostamiseen vaikuttavat tekijät sekä b-to-b että b-to-c-markkinoilla
-Kuluttajakäyttäytyminen
-Organisaation ostokäyttäytyminen

Opiskelumateriaali

-Solomon, M. & Bamossy, G. & Askegaard, S. & Hogg, M. (2006). Consumer Behaviour -European Perspective
-Arantola, H. (2006). Customer Insight.
-Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

-Luennot ja ryhmätöiden esitykset
-Ryhmätyöskentely
-Itsenäinen työskentely

Arviointikriteerit

Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot hyvin ja osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa analysoida asiakkaan käyttäytymistä erilaisissa toimintaympäristöissä. Opiskelija osaa tunnistaa ostoprosessin vaiheet ja siihen vaikuttavat tekijät. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät/osiot. Opiskelija osaa tehdä markkinoinnin suunnitteluun liittyviä päätöksiä asiakastiedon perusteella. Opiskelija osaa antaa esimerkkejä kulutuksen merkityksestä nyky-yhteiskunnassa. Opiskelija osaa tunnistaa kuluttajan näkyvään ja mentaaliseen käyttäytymiseen vaikuttavat tekijät.

Arviointimenetelmät

-Tentti 40%
-Ryhmätyö 40%
-Yksilötyö 20%
-Kaikki edellä olevat osiot on suoritettava hyväksyttävästi

Harjoittelu

Opintojakso ei sisällä harjoittelua.

Takaisin