Asiakkuuksien johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD22ASLI03 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | Ylempi AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Aho, Anne-Maria |
---|
Opettajatiimi: | Mäkeläinen, Ville-Pekka |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
Y31-2013   |
2-S   |
5.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
Y31-2015   |
2-S   |
5.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
Osaamistavoitteet
-Opiskelija ymmärtää suhdemarkkinoinnin merkityksen pitkän aikavälin asiakassuhteisiin pohjautuvassa liiketoiminnassa
-Opiskelija ymmärtää asiakassuhteen hallinnan käsitteen ja soveltamisen kestokulutushyödykkeiden, palveluiden ja B-to-B tuotteiden markkinoinnissa
- Opiskeilja hallitsee CRM:n käsitteen sekä osaa soveltaa CRM:n mahdollisuuksia käytännön markkinoinnin johtamisen ongelmatilanteiden ja haasteiden ratkaisemiseksi
- Opiskelija osaa hyödyntää CRM:ää markkinoinnin johtamisen työkaluna
- Opiskelija osaa arvioida työyhteisön toimintaa sekä intressiryhmien (ensisijaisesti asiakkaat) muuttuvia tarpeita ja pystyy mukauttamaan ja kehittämään tietotekniikan järjestelmiä (CRM) johtamisen työkaluna
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Suhdemarkkinoinnin käsitettä käydään läpi lähiopintojaksoilla. Sen soveltamista käytäntöön, erityisesti CRM:n näkökulmasta, harjoitellaan oman yrityksen / yhteisön ja casejen näkökulmasta. Käytännön CRM-järjestelmän ominaisuuksiin ja mahdollisuuksiin tutustutaan myös kurssin aikana. Kurssiin kuuluu harjoitustyö CRM:n soveltamisesta oman yrityksen / yhteisön toimintaan.
Opiskelumateriaali
Ilmoitetaan myöhemmin.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot
- harjoitukset
- harjoitustyö
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suoriutunut opintojakson opinnoista erinomaisesti ja on osallistunut aktiivisesti kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen käsitteistöä ja on osoittanut kykyä soveltaa opittua käytännön liiketoimintaan: Opiskelija on pystynyt kehittämään luovia ratkaisuja kurssitehtävässään. Hyvä (4-3): Opiskelija on suoriutunut opintojakson opinnoista hyvin ja on osallistunut aktiivisesti kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen käsitteistöä ja on osoittanut kykyä soveltaa opittua käytännön liiketoimintaan: Opiskelija on pystynyt kehittämään luovia ratkaisuja kurssitehtävässään. Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on osallistunut aktiivisesti kurssityöskentelyyn. Opiskelija on osoittanut opintojaksolla kykyä ymmärtää aiheen peruskäsitteistöä: Opiskelija on pystynyt hyödyntämään kurssin peruskäsitteistöä kurssitehtävässään.
Arviointimenetelmät
Arvioinnissa huomioidaan työskentelymenetelmät, ongelmanratkaisukyky ja kyky soveltaa opittua tietoa työelämän käytänteiden kehittämiseksi.
Takaisin