Kehittämistyö
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | LTHA107 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Sorama, Kirsti |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2015   |
3-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
LITAKO-2016   |
3-K   |
3.0   |
2019-01-01   |
2019-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija tunnistaa tieteellisen tutkimuksen, tutkimuksellisen kehittämistyön ja arkipäivän kehittämistyön erot. Opiskelija osaa määritellä kehittämistyön lähestymistapoja, prosesseja ja menetelmiä sekä esitellä tutkimuksellisen kehittämistyön etenemisprosessi. Opiskelija osaa selittää kriittisen ajattelun merkityksen tutkivassa ja kehittävässä työotteessa ja osaa antaa esimerkkejä tutkimusetiikan merkityksestä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 81 h,
joista 20 h työjärjestyksessä olevaa opiskelua,
ja 61 h itsenäistä opiskelua
Sisältö
˗tutkimuksellisen kehittämistyön kokonaisuus
˗lähestymistavat kehittämistyössä
˗kehittämistyössä käytettäviä menetelmiä
Opiskelumateriaali
Ojasalo, K., Moilanen, T. ja Ritalahti, J. 2009. Kehittämistyön menetelmät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOYpro Oy, uusin painos.
˗muu opettajan osoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
˗luennot
˗oman alan tutkimusraportteihin tai artikkeleihin tutustuminen ja niiden analysointi
˗itsenäinen työskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5)
Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja esittää omia analyyttisia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin.
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen kehittämistyön kokonaisuuden ja kehittämistyön lähestymistavat erinomaisesti.
Opiskelija osaa käyttää kehittämistyön menetelmiä monipuolisesti ja laajasti.
Hyvä (4-3)
Opiskelija osallistuu opetukseen melko aktiivisesti ja esittää omia mielipiteitään käsiteltyihin asioihin jossain määrin
Opiskelija ymmärtää tutkimuksellisen kehittämistyön kokonaisuutta ja kehittämistyön lähestymistapoja melko hyvin.
Opiskelija osaa käyttää kehittämistyön menetelmiä melko kattavasti.
Tyydyttävä (2-1)
Opiskelija osallistuu opetukseen passiivisesti, eikä osallistu keskusteluun
Opiskelija ymmärtää kehittämistyöhön liittyviä asioita ja lähestymistapoja jossain määrin.
Opiskelija osaa käyttää vain jotain kehittämistyön menetelmää.
Arviointimenetelmät
˗kirjalliset oppimistehtävät (70 %)
˗oppimispäiväkirja (20 %) ja ryhmätöissä vertaisarviointi (10 %)
Takaisin