- käyttää ja soveltaa erilaisia tulevaisuuden ennakointi ja -kartoitusmenetelmiä
- ymmärtää trendikoneiston vaikutuksen kulutuksen veturina
- etsiä ja koostaa tietoa tulevaisuuden trendeistä,
- käyttää konseptointia sen eri merkityksissä
- kartoittaa erilaisten kuluttajaryhmien tarpeita ja haluja ja soveltaa tätä tietoa omassa suunnittelutyössään
Opiskelijan työmäärä
- luennot ja ohjatut harjoitukset 64 h, itsenäinen opiskelu 40h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Lifestylemuotoilun menetelmät 1
Sisältö
- tulevaisuuden ennakointi ja –kartoitusmenetelmät ( asumisen ja kuluttamisen trendit)
- konseptoinnin eri muodot ja tehtävät
- kuluttajaryhmien tarpeiden kartoitus eri menetelmin (havainnointi, puzzle interview, haastattelut)
- tiedon analysointi ja soveltaminen