Harjoittelu: Gerontologisen työn johtaminen

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: GERAJO300
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 8.0 op
Vastuuopettaja: Koivula, Anna-Kaarina
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
VANTYO-2015   3-K   8.0   2018-01-01   2018-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija on perehtynyt johtajan /esimiehen rooliin ja johtamiseen vanhustyön palveluorganisaatiossa. Opiskelija osaa käyttää teoriatietoja vanhustyön johtamisessa. Hän osaa analysoida valmiuksiaan ja kehittymismahdollisuuksiaan toimia tulosvastuullisena esimiehenä ja laadun kehittäjänä vanhustyössä.

Opiskelijan työmäärä

212 tuntia
- josta harjoittelua 180 tuntia
- josta seminaari-istuntoja 8 tuntia
- josta itsenäistä opiskelua 24 tuntia

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Perusopintojen hyväksytty suorittaminen ja pääsääntöisesti ammattiopinnoista Gerontologinen tietoperusta, Palvelujärjestelmät ja palveluohjaus sekä Ehkäisevän ja valtaistavan gerontologisen työn opintokokonaisuudet.

Sisältö

Harjoittelu toteutuu vanhustyön palvelujärjestelmissä perehtymällä erityisesti johtamiseen ja harjoittelupaikan talouskysymyksiin.

Opiskelumateriaali

opiskelijan valitsema materiaali teoriatunneille käsitellyistä teemoista

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

teemoitettu oppimispäiväkirja ja taloustehtävä

Arviointikriteerit

Opiskelija hallitsee hyvin keskeisimmät vanhustyön johtamisen osa-alueet, joita pohtii kirjallisissa tehtävissään. Osaa aktiivisesti tuoda teoriatietojaan esille harjoitteluorganisaatiossaan. On keskusteluissaan kriittinen. Näkee ja tuo esille kehittämishaasteita omassa toiminnassa ja kohdeorganisaatiossa. On selkeä ja johdonmukainen toiminnoissaan. Osaa arvioida omaa kasvuaan geronomina.
Hylätty:
Opiskelijalla on kapea-alainen näkemys vanhustyön johtamisen osa-alueista. Osaa tuoda teoriatietojaan esille keskusteluissa, mutta käytäntöön soveltamisessa on suuria puutteita. Vuorovaikutus henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa on varauksellista. Oma pohdinta puuttuu. Ei hae ohjausta.

Arviointimenetelmät

Itsearviointi, ohjaajan antama palaute ja opettajan antama arviointi tehtävistä.

Harjoittelu

opintojakso koostuu harjoittelusta

Takaisin