Harjoittelu: Gerontologisen työn johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | GERAJO300 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 8.0 op |
Vastuuopettaja: | Koivula, Anna-Kaarina |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
VANTYO-2015   |
3-K   |
8.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija on perehtynyt johtajan /esimiehen rooliin ja johtamiseen vanhustyön palveluorganisaatiossa. Opiskelija osaa käyttää teoriatietoja vanhustyön johtamisessa. Hän osaa analysoida valmiuksiaan ja kehittymismahdollisuuksiaan toimia tulosvastuullisena esimiehenä ja laadun kehittäjänä vanhustyössä.
Opiskelijan työmäärä
212 tuntia
- josta harjoittelua 180 tuntia
- josta seminaari-istuntoja 8 tuntia
- josta itsenäistä opiskelua 24 tuntia
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Perusopintojen hyväksytty suorittaminen ja pääsääntöisesti ammattiopinnoista Gerontologinen tietoperusta, Palvelujärjestelmät ja palveluohjaus sekä Ehkäisevän ja valtaistavan gerontologisen työn opintokokonaisuudet.
Sisältö
Harjoittelu toteutuu vanhustyön palvelujärjestelmissä perehtymällä erityisesti johtamiseen ja harjoittelupaikan talouskysymyksiin.
Opiskelumateriaali
opiskelijan valitsema materiaali teoriatunneille käsitellyistä teemoista
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
teemoitettu oppimispäiväkirja ja taloustehtävä
Arviointikriteerit
Opiskelija hallitsee hyvin keskeisimmät vanhustyön johtamisen osa-alueet, joita pohtii kirjallisissa tehtävissään. Osaa aktiivisesti tuoda teoriatietojaan esille harjoitteluorganisaatiossaan. On keskusteluissaan kriittinen. Näkee ja tuo esille kehittämishaasteita omassa toiminnassa ja kohdeorganisaatiossa. On selkeä ja johdonmukainen toiminnoissaan. Osaa arvioida omaa kasvuaan geronomina.
Hylätty:
Opiskelijalla on kapea-alainen näkemys vanhustyön johtamisen osa-alueista. Osaa tuoda teoriatietojaan esille keskusteluissa, mutta käytäntöön soveltamisessa on suuria puutteita. Vuorovaikutus henkilökunnan ja asiakkaiden kanssa on varauksellista. Oma pohdinta puuttuu. Ei hae ohjausta.
Arviointimenetelmät
Itsearviointi, ohjaajan antama palaute ja opettajan antama arviointi tehtävistä.
Harjoittelu
opintojakso koostuu harjoittelusta
Takaisin