Harjoittelu sosiaali- ja terveysalan yrityksissä
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KG10BPE15 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Svahn, Tarja |
---|
Opettajatiimi: | Hautamäki, Minna |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
FYSTER-2013   |
1-K   |
3.0   |
2014-01-02   |
2014-07-31   |
FYSTER-2014   |
1-K   |
3.0   |
2015-01-02   |
2015-07-31   |
FYSTER-2015   |
1-K   |
3.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
FYSTER-2016   |
1-K   |
3.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija
kehittää ammatillista osaamistaan perehtymällä fysioterapeutin työhön ja harjoittelupaikkansa fysioterapiatoimintaan; kehittää ohjatusti fysioterapeuttisia tutkimismenetelmiä ja pyrkii niitä hyödyntäen arvioimaan asiakkaan / potilaan toimintakykyä; kehittää hieronta- ja palpaatiotaitojaan erilaisissa asiakastilanteissa; tuntee harjoittelupaikkansa tavan kirjata fysioterapian suunnittelua, toteutusta ja arviointia; tutustuu harjoittelupaikan yritystoimintaan haastattelemalla yrityksen johtajaa / omistajaa;
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opiskelumateriaali
Opettajan antama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Opiskelija raportoi oppimiskokemuksiaan ja selvittämiään asioita oppimispäiväkirjassaan
Arviointikriteerit
Hyväksytty
Opiskelija tekee harjoittelujaksolle annetut kirjalliset tehtävät ajallaan ja hyväksytysti. Opiskelija suoriutuu jaksonsa aikana hänelle annetuista asiakastilanteista (ryhmä, yksilö) käyttäen oppimaansa teoriaa toimintansa perusteena. Työskennellessään opiskelija huomioi sekä potilaan että oman turvallisuutensa. Opiskelija ottaa vastaa palautetta ja pystyy muuttamaan useimmiten toimintaansa saamansa palautteen pohjalta. Vuorovaikutuksessaan opiskelija on muut huomioon ottava.
Hylätty
Opiskelija ei pysty perustelemaan toimintaansa asiakastilanteissa teoriatiedon avulla ja toiminta on epäjohdonmukaista. Työskennellessään asiakastilanteissa opiskelija vaarantaa sekä oman että potilaan turvallisuuden. Opiskelija välttelee ohjaustilanteita, hän ei osaa hyödyntää saamaansa palautetta ja hänen opiskelumotivaationsa on heikko. Vuorovaikutus on kangertelevaa ja opiskelija laiminlyö yhdessä sovittuja sääntöjä. Opiskelijalla on paljon oheistoimintoja, jolloin keskittyminen opiskeluun kärsii. Harjoittelujaksolle annettuja tehtäviä jää tekemättä ja hänellä on poissaoloja.
Arviointimenetelmät
Jakson arviointi on asteikolla hyväksytty / hylätty. Arvioinnin perusteena ovat suoritettu harjoittelu, oppimispäiväkirja ja ryhmäkeskustelu jakson lopussa
Takaisin