Markkinoinnin ja myynnin perusteet
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07APMA123 |
Tyyppi: | Vapaasti valittava |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 5.0 op |
Vastuuopettaja: | Laine, Päivö |
---|
Opettajatiimi: | Juppo, Merja |
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
PK-2014   |
1-S   |
5.0   |
2015-08-01   |
2015-12-31   |
PK-2015   |
1-S   |
5.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
PK-2016   |
1-S   |
5.0   |
2017-08-01   |
2017-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle kehittyy markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opintojakson suoritettuaan opiskelija: ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä, osaa analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä, osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa, ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 135 h, josta kontaktiopetusta 25 h ja itsenäistä työskentelyä 110 h.
Sisältö
Markkinoinnin merkitys ja tehtävät, nykyaikainen markkinointiajattelu, markkinoinnin toimintaympäristöt, segmentointi, markkinoinnin kilpailukeinot
Opiskelumateriaali
Bergström, S & Leppänen, A. (2003). Yrityksen asiakasmarkkinointi
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja pienryhmätyöskentely
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5)
Opiskelija on tehnyt harjoitustyöt kiitettävästi ja osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti kurssilla opiskeluun. Opiskelija hallitsee kiitettävästi markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle in kehittynyt syvällinen markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia kiitettävästi asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää syvällisesti asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa kiitettävästi analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Hän osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa kiitettävästi markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Hyvä (4-3)
Opiskelija on tehnyt harjoitustyöt hyvin ja osallistunut aktiivisesti kurssilla opiskeluun. Opiskelija hallitsee markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle on kehittynyt markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia kiitettävästi asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa hyvin analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Hän osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa hyvin markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa.
Tyydyttävä (2-1)
Opiskelija on tehnyt harjoitustyöt ja osallistunut kurssilla opiskeluun. Opiskelija hallitsee tyydyttävästi markkinoinnin peruskäsitteet, hänelle on kehittynyt markkinointilähtöinen ajattelutapa ja hän osaa myös toimia tyydyttävästi asiakassuuntaisesti muuttuvassa toimintaympäristössä. Opiskelija ymmärtää asiakassuuntaisen toimintatavan ja markkinoinnin merkityksen organisaation toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa tyydyttävästi analysoida muuttuvaa markkinoinnin toimintaympäristöä. Hän osaa toimia joustavasti erilaisten sisäisten ja ulkoisten asiakkaiden kanssa. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuuden ja osaa soveltaa tyydyttävästi markkinoinnin keinoja käytännön tilanteissa
Arviointimenetelmät
Opintojakson arvosana muodostuu kahdesta osasta: tentti 50 % ja ryhmätyöt 50 %. Kummatkin osiot on suoritettava hyväksyttävästi
Harjoittelu
Opintojakso ei sisällä harjoittelua.
Takaisin