Investoinnit ja rahoitus
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KA01CLITO01 |
Taso: | AMK |
Laajuus: | 9.0 op |
Vastuuopettaja: | Tiainen, Juha |
---|
Opettajatiimi: | Närvä, Margit |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy maatalous- ja maaseutuyritysten investointien perusteisiin. Tavoitteena on, että hän kykenee laatimaan investointilaskelmia ja kykenee laskemaan investointien kannattavuuden. Lisäksi hän perehtyy rahoitukseen ja maksuvalmiuden ennakointiin.
Opiskelijan työmäärä
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Investointiteoriat, aikatekijän merkitys, investointien suunnittelu ja investointien kannattavuuden laskeminen, rahoituksen suunnittelu, riskit ja epävarmuus sekä riskien hallinta
Opiskelumateriaali
Barry, Ellinger, Hopkin, & Baker 2000. Financial Management in Agriculture (soveltuvin osin); Brealey & Myers 2003. Principles of Corporate Finance (soveltuvin osin); Verkkoon tuotettu oppimateriaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Kontaktiopetus (50 %, josta luennot (25 %) ja oppimisen ohjaus (25 %)), omatoiminen oppiminen (50 %, josta oppimistehtävät (30 %) ja tenttiin valmistautuminen (20%)
Arviointikriteerit
Arviointikriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät
Opiskelijan on mahdollista saada arvosanakseen 1 tai 2, jos hän tuntee investointien ja rahoituksen perusteet ja kykenee kuvaamaan ne tyydyttävästi sekä hallitsee tyydyttävästi käytännön sovellutuksia. Opiskelijan on mahdollista saada arvosanakseen 3, jos hän tuntee investointien ja rahoituksen teoreettiset perusteet ja kykenee kuvaamaan ne hyvin sekä hallitsee hyvin käytännön sovellutuksia. Opiskelijan on mahdollista saada arvosanakseen 4 tai 5, jos hän tuntee investointien ja rahoituksen teoriat hyvin ja kykenee kuvaamaan ne selkeästi sekä hallitsee erinomaisesti käytännön sovellutuksia sekä kykenee investointeihin ja rahoitukseen liittyvien ilmiöiden syvälliseen ymmärtämiseen ja lisäksi kykenee tarkastelemaan ongelmia useasta eri näkökulmasta. Tentit (40 %) sekä oppimistehtävät ja aktiivinen osallistuminen (60 %)
Harjoittelu
None
Takaisin