Peliohjelmointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KL04BTOHTE5 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Mäkelä, Petteri |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
TITE-2015   |
3-K   |
3.0   |
2018-01-01   |
2018-07-31   |
TITE-2016   |
3-K   |
3.0   |
2019-01-01   |
2019-07-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.
Opiskelijan työmäärä
Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi
Sisältö
Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet
Opiskelumateriaali
Luentomonisteet ja verkkomateriaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitustyö
Arviointikriteerit
- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa tehdä vaativia pelejä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat
Arviointimenetelmät
Tentti ja harjoitustyö
Takaisin