Peliohjelmointi

Rakennetyyppi: Opintojakso
Koodi: KL04BTOHTE5
Tyyppi: Pakollinen
Taso: AMK
Laajuus: 3.0 op
Vastuuopettaja: Mäkelä, Petteri
Opetuskieli: Suomi

Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi

Opetussuunnitelma  Lukukausi  Laajuus  Kauden alkupvm.  Kauden loppupvm.
TITE-2015   3-K   3.0   2018-01-01   2018-07-31  
TITE-2016   3-K   3.0   2019-01-01   2019-07-31  

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa tehdä yksinkertaisia pelejä 2D- ja 3D-ympäristössä sekä tuntee tietokonegrafiikan perusteet.

Opiskelijan työmäärä

Luennot 40 h, itseopiskelu 40 h

Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot

Algebra ja geometria
Vektorit ja matriisit
Ohjelmoinnin perusteet
Olio-ohjelmointi

Sisältö

Peliohjelmoinnin perusteet
Pelimoottorit
Tietokonegrafiikan perusteet

Opiskelumateriaali

Luentomonisteet ja verkkomateriaali

Opetusmuoto / Opetusmenetelmät

Luennot ja harjoitustyö

Arviointikriteerit

- kiitettävä (5): Tason 3-4 lisäksi opiskelija osaa tehdä vaativia pelejä
- hyvä (3-4): Opiskelija hallitsee peliohjelmoinnin keskeisimmät periaatteet ja osaa hyödyntää taitojaan harjoitustöissä
- tyydyttävä (1-2): Opiskelija osaa perusasiat

Arviointimenetelmät

Tentti ja harjoitustyö

Takaisin