Asiakaspalvelu
Rakennetyyppi: | Opintojakson osa |
Koodi: | KH18ASTP010 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Mäkinen-Laitila, Sari |
---|
Opettajatiimi: | Takamaa, Paula |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opintojakson osan suoritettuaan opiskelija osaa määritellä asiakaspalvelun vaiheet. Hän osaa soveltaa asiakaspalvelun periaatteita kirjastotyössä. Hän osaa arvioida hyvän asiakaspalvelun merkityksen asiakastyytyväisyyteen vaikuttavana tekijänä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 78 h.
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
- Ammattina asiakaspalvelu
- Asiakaspalvelutapahtuman vaiheet
- erilaisten asiakkaiden kohtaaminen
- haastavat palvelutilanteet
- Kirjaston asiakaspalvelun erityispiirteet
Opiskelumateriaali
- Pesonen, Lehtonen ja Toskala. 2002. Asiakaspalvelu vuorovaikutuksena. Jyväskylä: PS-kustannus.
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=44009
- Lovio, Maisa. 2005. Kirjaston asiakaspalvelu. Helsinki: BTJ Kirjastopalvelu
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=67808
- Kirjasto 2012: Asiakkaan asialla. 2011. Toimittaneet Päivi Almgren ja Päivi Jokitalo. Helsinki: Avain.
Saatavuus: http://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=99118
Luennot ja luennoilla käsitellyt asiat ja muu jaettu/ilmoitettu materiaali.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, kirjallisuus, vuorovaikutteiset opetuskeskustelut, ryhmätyöt, videoitavat asiakaspalvelutilanteet, oppimispäiväkirja / tentti
Arviointikriteerit
Ilmoitetaan opintojakson osan alussa.
Arviointimenetelmät
Ilmoitetaan opintojakson osan alussa.
Harjoittelu
Opintojaksoon ei kuulu harjoittelua.
Takaisin