Markkinoinnin johtaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KB02CLIMJ4 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 4.0 op |
Vastuuopettaja: | Holma, Heikki |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa esitellä markkinoinnin suunnittelun ja johtamisen keskeisiä käsitteitä, teorioita ja malleja sekä hyödyntää laajasti aiempia opintojaan laatiessaan toteuttamiskelpoisen markkinointisuunnitelman case-yritykselle.
Opiskelija:
-osaa selittää kuinka markkinoinnin suunnittelu on osana yrityksen strategista suunnittelua ja johtamista
-osaa esitellä markkinoinnin suunnittelun kokonaismallin ja tietoympäristömallin sekä selittää niiden operationalisoinnin merkityksen ja toteutuksen
-osaa selittää konserni-, liiketoiminta- ja markkinastrategioiden erot ja yhteydet sekä strategioiden yhteydet rakenteisiin, toimenpiteisiin ja toimintaohjelmiin
-osaa selittää strategisen ja operatiivisen johtamisen yleiset lainalaisuudet, jotka pätevät myös markkinoinnin johtamisessa
-pystyy arvioimaan alalla tapahtuvaa kehitystä ja sen vaikutuksia yritysten markkinointiin.
-osaa soveltaa tietojaan case-yrityksen markkinointisuunnitelman laatimisen yhteydessä.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä 108 h,
- josta työjärjestyksessä olevaa 32 h
- josta itsenäistä työskentelyä 76 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
-markkinoinnin strateginen ja operatiivinen suunnittelu ja johtaminen
-markkinoinnin suunnittelun kokonaismalli ja tietoympäristömalli
-markkinoinnin strategiset päätökset, rakenteet, toimenpiteet ja toimintaohjelma.
-markkinointisuunnitelma
Opiskelumateriaali
-Juslin H., Hansen E., Strategic Marketing in the Global Forest Industries (osoitetut sivut).2002. Authors Academic Press.
-Juslin H. & Neuvonen, J. Metsäteollisuustuotteiden markkinointi. 1997. Opetushallitus.
-Muu materiaali osoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot, ohjatut harjoitukset, opintokäynnit, koe.
Arviointikriteerit
Arviointikriteerit ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu aktiiviseen osallistumiseen, harjoitustöihin ja koearvosanaan. Hyväksytty (1-5).
Harjoittelu
None
Takaisin