Mainonta, PR ja myynninedistäminen
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KD07BMMA207 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
LITAKO-2013   |
2-S   |
3.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
PK-2014   |
2-S   |
3.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Opiskelijan työmäärä
Työmäärä yhteensä: noin 80 h
- mistä työjärjestyksessä olevaa opiskelua: 36 h
- mistä itsenäistä opiskelua: 44 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Markkinoinnin opinnot virtuaaliyritystoiminnassa.
Sisältö
- markkinointiviestinnän osa-alueet; mainonta, PR ja myynninedistäminen
- integroitu markkinointiviestintä
- kampanjasuunnittelun perusteet
Opiskelumateriaali
Vuokko, Pirjo. 2003. Markkinointiviestintä merkitys, vaikutus ja keinot
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=46282
ja muu opettajan ilmoittama materiaali
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja harjoitukset.
Arviointikriteerit
Kiitettävä (5): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät kiitettävästi ja on osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös erinomaisesti suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Hyvä (4-3): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja on osallistunut aktiivisesti opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Tyydyttävä (2-1): Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja on osallistunut opintojaksoon. Opiskelija osaa määritellä markkinointiviestinnän eri osa-alueet ja selittää integroidun markkinointiviestinnän merkityksen. Opiskelija osaa selittää mainontaan, PR:ään ja myynninedistämiseen liittyvät perusteoriat ja osaa perustasolla suunnitella niiden hyödyntämistä markkinointiviestinnässä. Hän osaa myös suunnitella pienimuotoisen kampanjan ja ottaa sitä suunnitellessaan huomioon markkinoinnin juridiset reunaehdot.
Arviointimenetelmät
Harjoitukset 60 % ja tentti 40%.
Harjoittelu
Ei harjoittelua.
Takaisin