Palvelujen johtaminen ja markkinointi
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KE16C092250 |
Tyyppi: | Valinnainen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Viljamaa, Anmari |
---|
Opettajatiimi: | Viljamaa, Anmari |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa kuvata palvelukilpailun peruslogiikan. Opiskelija tunnistaa palveluliiketoiminnalle ominaiset piirteet ja osaa analysoida niitä teoreettisesti ja käytäntöön soveltaen. Opiskelija osaa tuottaa palvelujen markkinoinnin viitekehykseen kytkeytyviä kehittämisehdotuksia. Opiskelija osaa analysoida ja perustella laatuajattelun roolia palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa. Opiskelija osaa toimia oppivassa ryhmässä ja osaa arvioida omaa ja muiden osaamista.
Opiskelijan työmäärä
80 h työtä, josta
- kontaktiopetus 28h
- lähteisiin perehtyminen ja tehtävät 26h
- harjoitustyö 26h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Ensimmäisen vuoden opinnot
Sisältö
- palvelukilpailu
- palvelun laatu
- palvelujohtaminen ja palvelukulttuuri
- palvelujen suunnittelu
- asiantuntijapalvelut
- asiakkuuksien hallinta
Opiskelumateriaali
- Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. (3. uudistettu painos). Aiempien painosten käyttö myös mahdollista.
Saatavuus:
https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=86936
- Muut opettajan ilmoittamat aineistot
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- luennot, seminaarit, harjoitukset, verkkotehtävät, itsenäinen ja ryhmätyöskentely
Arviointikriteerit
1: Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät ja osallistunut ohjeistuksen mukaisesti. Opiskelija tunnistaa palvelukilpailun peruslogiikan ja kuvaa sen. Opiskelija analysoi palvelujen ominaisuuksia käytäntöön soveltaen. Opiskelija tuottaa palvelujen kehittämisehdotuksia ja perustelee niitä. Opiskelija kuvaa laadun merkityksen palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa. Opiskelija toimii oppivassa ryhmässä ja arvioi omaa ja muiden osaamista.
3: Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät hyvin ja osallistunut aktiivisesti. Opiskelija tunnistaa palvelukilpailun peruslogiikan ja kuvaa sen hyödyntäen teoreettista viitekehystä. Opiskelija analysoi kriittisesti palvelujen ominaisuuksia käytännön ja teorian kannalta. Opiskelija tuottaa palvelujen kehittämisehdotuksia ja perustelee niitä myös teoreettista viitekehystä hyödyntäen. Opiskelija kuvaa laadun merkityksen palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa ja perustelee kuvaustaan. Opiskelija toimii aktiivisena ja muita tukevana jäsenenä oppivassa ryhmässä ja arvioi omaa ja muiden osaamista kriittisesti.
5. Opiskelija on suorittanut annetut tehtävät erinomaisesti ja osallistunut aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija kuvaa palvelukilpailun peruslogiikan oivaltavasti ja hyödyntäen teoreettista viitekehystä. Opiskelija analysoi kriittisesti palvelujen ominaisuuksia teoriaa hyödyntäen ja käytännön sovelluksia kehittäen. Opiskelija tuottaa palvelujen perusteltuja kehittämisehdotuksia ja hyödyntää teoreettista viitekehystä luovasti. Opiskelija kuvaa laadun merkityksen palvelujen johtamisessa ja markkinoinnissa ja perustelee kuvaustaan teoreettista viitekehystä hyödyntäen. Opiskelijalla on tärkeä rooli ryhmän toiminnan edistämisessä ja hän arvioi omaa ja muiden osaamista kriittisesti ja rakentavasti
Arviointimenetelmät
- Workshop ja harjoitukset 20 %
- verkkotehtävät 40%
- kirjallinen tehtävä ja esitys 40 %
Harjoittelu
Ei sisälly.
Takaisin