Kirjastopalvelujen markkinointi ja tuotteistaminen
Rakennetyyppi: | Opintojakson osa |
Koodi: | KH18KIYH013 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Mäkinen-Laitila, Sari |
---|
Opettajatiimi: | Vuorela, Pirkko |
Opetuskieli: | Suomi |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa määritellä käsitteen tuotteistaminen ja osaa kuvata kirjaston palvelut tuotteistamisen näkökulmasta. Opiskelija osaa tehdä palvelujen markkinointiin kehittämissuunnitelmia.
Opiskelijan työmäärä
Kokonaistyömäärä 80 h
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
- Kirjasto- ja tietopalvelutoiminnan perusteet
- Markkinoinnin perusteet
Sisältö
- Kirjastopalvelujen tuotteistaminen
- Palvelujen markkinointikeinot
Opiskelumateriaali
- Helinsky, Z. 2012. Pieni mutta tärkeä kirja kirjastojen markkinoinnista. Avain.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=101737
Saarti, J. 2014. Ulos kirjastosta! : Kirjastojen markkinointiviestintä. Avain.
Saatavuus: https://plari.amkit.fi/vwebv/holdingsInfo?sk=fi_FI&bibId=105218
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
- Tehtäviä lähi- ja verkko-opetuksessa
- tentti tai oppimispäiväkirja
Arviointikriteerit
1-2
- opiskelija on tehnyt harjoitustehtävät ja tentin tyydyttävästi ja osallistunut lähi- tai verkko-opiskeluun
- opiskelija osaa määritellä mitä käsite tuotteistaminen tarkoittaa
- opiskelija osaa esitellä erilaisten kirjastojen palveluja
- opiskelija osaa tehdä tyydyttävän kirjaston palvelujen markkinointisuunnitelman
3-4
- opiskelija on tehnyt harjoitustehtävät ja tentin hyvin ja käyttänyt monipuolisesti erilaisia lähteitä sekä osallistunut aktiivisesti lähiopiskeluun
- opiskelija osaa analysoida erilaisten kirjastojen palveluja tuotteistamisen näkökulmasta
- opiskelija osaa tehdä hyvän kirjaston palvelujen markkinointisuunnitelman
5
- opiskelija on tehnyt harjoitustehtävät ja tentin kiitettävästi ja käyttänyt monipuolisesti erilaisia kansainvälisiä lähteitä ja osallistunut aktiivisesti lähiopiskeluun
- opiskelija osaa analysoida erilaisten kirjastojen palveluja tuotteistamisen näkökulmasta
- opiskelija osaa analysoida erilaisia markkinointikeinoja ja soveltaa niitä palvelujen markkinointisuunnitelmassa
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu harjoitustehtäviin ja tenttiin.
Harjoittelu
Opintojakson osaan ei kuulu harjoittelua.
Lisätietoja
Opettaja lukuvuonna 2012-2013 Päivi Jokitalo
Takaisin