Asiakaslähtöisyys ja arvot kehittämisen lähtökohtana
Rakennetyyppi: | Opintojakso |
Koodi: | KG30KAKE02 |
Tyyppi: | Pakollinen |
---|
Taso: | Ylempi AMK |
Laajuus: | 3.0 op |
Vastuuopettaja: | Kyrönlahti, Eija |
---|
Opetuskieli: | Suomi |
Opinnon toteutukset, suunniteltu opiskeluvuosi ja lukukausi
Opetussuunnitelma   | Lukukausi   | Laajuus   | Kauden alkupvm.   | Kauden loppupvm. |
KEJO-2013   |
1-K   |
2.0   |
2014-01-02   |
2014-07-31   |
KEJO-2013   |
2-S   |
1.0   |
2014-09-01   |
2014-12-31   |
KEJO-2015   |
1-K   |
2.0   |
2016-01-01   |
2016-07-31   |
KEJO-2015   |
2-S   |
1.0   |
2016-08-01   |
2016-12-31   |
KEJO-2016   |
1-K   |
2.0   |
2017-01-01   |
2017-07-31   |
KEJO-2016   |
2-S   |
1.0   |
2017-08-01   |
2017-12-31   |
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida kehittämistoiminnan arvolähtökohtia sekä asiakas- ja käyttäjälähtöisyyttä.
Opiskelijan työmäärä
78 t (24 t kontakti ja 54 t itsenäinen opiskelu)
Edeltävät opinnot / Suositellut valinnaiset opinnot
Edeltäviä opintoja ei tarvita.
Sisältö
Kehittämisen eettisyys ja dialogisuus
Eettinen dialogi
Asiakas- ja käyttäjälähtöisyys
Opiskelumateriaali
Juujärvi, S., Myyry, L. & Pesso, K. 2007. Eettinen herkkyys ammatillisessa toiminnassa. Helsinki: Tammi.
Kuula, A. 2006 tai uudempi. Tutkimusetiikka. Aineistojen hankinta, käyttö ja säilytys. Tampere: Vastapaino.
Mönkkönen, K. 2007. Vuorovaikutus. Dialoginen asiakastyö. Helsinki: Edita.
Launis, V. 2007. Tutkimuksen eettinen ennakkoarviointi – mitä se on? Tieteessä tapahtuu 1/ 2007.
Leino-Kilpi, H. & Välimäki, M. 2003 tai uudempi. Etiikka hoitotyössä. Helsinki: WSOY.
Seppälä, M., Kröger, T. & Karisto, A. 2007. Vanhuus ja sosiaalityö: sosiaalityö avuttomuuden ja toimijuuden välissä. Jyväskylä: PS-kustannus.
Simmons, R. 2009. Understanding the differentiated consumer in public services. In R. Simmons, M. Powell & I. Greener (eds.). The consumer in public services. Choice, values and difference. Policy Press, 235-254.
Teeri, S. 2007. Ethical problems in long-term institutional care of older patients in the field of integrity. Turun yliopisto.
Opetusmuoto / Opetusmenetelmät
Luennot ja itsenäinen opiskelu
Arviointikriteerit
Tyydyttävä (1 – 2)
Opiskelija osaa kuvailla eettisiä periaatteita ja arvolähtökohtia sekä niiden yhteyksiä kehittämistoimintaan. Opiskelija osaa kuvailla asiakas- ja käyttäjälähtöisen toiminnan periaatteita.
Hyvä (3 – 4)
Opiskelija osaa vertailla eettisten periaatteiden ja arvolähtökohtien yhteyksiä kehittämistoimintaan. Opiskelija osaa vertailla asiakas- ja käyttäjälähtöisen toiminnan periaatteita.
Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa analysoida ja arvioida eettisten periaatteiden ja arvolähtökohtien yhteyksiä kehittämistoimintaan. Opiskelija osaa analysoida ja arvioida asiakas- ja käyttäjälähtöisen toiminnan periaatteita.
Arviointimenetelmät
Arviointi perustuu opiskelijan itsenäisiin tehtäviin.
Takaisin