<< Palaa edelliselle sivulleAsiakassuhdejohtaminen, 3 op
Aika
02.10.2017 - 15.12.2017
Ilmoittautumisaika
15.05.2017 - 27.09.2017
Opintojaksototeutuksen koodi
LTVAMA402-3002
Tutkinto-ohjelma
Tradenomi (AMK), Liiketalous
Hinta
30 €
Opetusmuoto
verkko-opinto
Opetuskieli
suomi
Opintojakson järjestävä toimipiste
SeAMK Liiketoiminta ja kulttuuri, Seinäjoki
Sisältö
Sisältö
- Asiakassuhdemarkkinointi
- Asiakassuhteen vaiheet ja asiakassuhteen kehittäminen
- Asiakastiedon kerääminen ja hyödyntäminen
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen opiskelija tunnistaa asiakassuhdejohtamisen roolin liiketoiminnassa. Opiskelija osaa hankkia ja hyödyntää asiakastietoa liiketoiminnan strategisessa kehittämisessä. Opiskelija kykenee ryhmittelemään asiakkaita vallitsevan asiakastiedon pohjalta sekä osaa suunnitella strategisten asiakkuuksien johtamista. Opiskelija tuntee millaisia mittareita ja raportteja asiakastiedon perusteella voidaan hyödyntää markkinoinnin tehostamisessa.
Opetusmenetelmät
Virtuaaliopetus: itsenäiset tehtävät ja ryhmätehtävät, aktiivinen osallistuminen virtuaalityöskentelyyn
Suorituksena: Referaatti valitusta kirjasta ja soveltava harjoitustyö, verkkotehtävät
Opiskelumateriaali
•Hellman, K. & Värilä, S. 2009. Arvokas asiakas. Asiakaspääoman, asiakaskannattavuuden ja asiakasriskien johtaminen. Hämeenlinna: Talentum.
•Keskinen, T. & Lipiäinen, J. 2013. Asiakkaan matkassa : tuotekeskeisyydestä symbioosistrategiaan. Helsinki : Talentum. Myös e-kirjana.
•Korkiakoski, K & Gerdt, B. 2016. Ylivoimainen asiakaskokemus: työkalupakki. Helsinki: Talentum.
•Lehtinen, J. 2004. Asiakkuuksien aktiivinen johtaminen. Helsinki: Edita.
•Löytänä, J. & Kortesuo, K. 2011. Palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. Helsinki: Talentum. Myös e-kirjana.
•Mattinen, H. 2006. Asiakkuusosaaminen. Helsinki: Talentum.
•Selin, E. & Selin, J. 2013. Kaikki on kiinni asiakkaasta : avaimia asiakastyöskentelyn hallintaan. Turku : SelinSelin®.
Artikkelipaketti (huom. kaikki artikkelit löytyvät Seamk:n korkeakoulukirjaston kautta Abi Inform-tietokannasta hakemalla artikkelin nimellä, oma opiskelijatunnus toimii myös ulkoisessa verkossa:
http://libts.seamk.fi:2054/abicomplete/index?accountid=27298• Dagger, T. & David, M. 2012. Uncovering the real effect of switching costs on the satisfaction-loyalty association. The critical role on involvement and relationship benefits. European Journal of Marketing, Vol. 46 (3/4), 447-468.
• Nguyen, B. & Mutum, D. 2012. A review of customer relationship management: successes, advances, pitfalls and futures. Business Process Management Journal , Vol. 18 (3), 400-419.
• Sanchez, R. & Sanchez, R. 2005. Analysis of customer portfolio and relationship management models: bridging managerial dimensions. Journal of Business & Industrial Marketing 20/6 (2005), 307-316.
• Srisamran, P. & Ractham, V. 2014. Customer-Centric Knowledge Creation for Customer Relationship Management. The Journal of Applied Business Research, Vol. 30 (2), 397-408.
Edellytetty aiempi osaaminen
Edeltäviä opintoja ei tarvita
Ilmoittaudu opintojaksolle
(avautuu uuteen ikkunaan)